«قیچی‌ساز» می‌تواند «رکورد زمانی» صعود به 8‌هزاری‌ها را از آن خود کند
گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران


«قیچی‌ساز» می‌تواند «رکورد زمانی» صعود به 8‌هزاری‌ها را از آن خود کند

«قیچی‌ساز» می‌تواند «رکورد زمانی» صعود به 8‌هزاری‌ها را از آن خود کند

«عظیم قیچی ساز» با اشاره به برنامه‌ خود برای صعود به دو قله «لوتسه» و «اورست» اظهار کرد: آخر هفته جاری به «نپال» سفر می‌کنم و پس از آن برای صعود به قله‌های مذکور آماده می‌شوم و امیدوارم این دو صعود بدون خطر و رخ دادن هیچ‌ حادثه‌ای انجام بپذیرد. او با اشاره به مدت زمان صعود دیگر کوه‌نوردان خاطر نشان کرد: کم‌ترین زمان صعود به 14 قله‌ بالای 8 هزار متر 7 سال و 2 ماه بود که در صورت موفق شدن در این دوصعود می‌توانم به رکورد زیر 7 سال (6 سال و 10 ماه) دست پیدا کنم.

وی افزود؛ مجموع زمانی که برای صعود به این دو قله نیاز دارم حدود دو ماه است و بهترین زمان برای این صعود ماه‌های اردیبهشت و خرداد است. پس از سفر به نپال و انجام مراحل آماده سازی و هم‌هوایی بلافاصله اقدام به صعود به این دوقله بدون اکسیژن می‌کنم. امیدوارم با این صعود بتوانم باز هم برای مردم ایران افتخار آفرین باشم.

«قیچی‌ساز» با اشاره به دشواری‌های این صعود گفت: بعد از صعود به «لوتسه، مراحل ریکاوری را انجام می‌دهم و بعد از آن بلافاصله برای صعود به اورست آماده می‌شوم. در صورت موفقیت برای صعود به «لوتسه» این چهاردهمین قله مرتفع بالای 8 هزار متر است که موفق به صعود آن می‌شوم.

«عظیم قیچی‌ساز» ادامه داد: در حال حاضر فقط 31 نفر در تمام جهان موفق شدند به این قله‌ها صعود کنند و در این میان تنها 14 نفر بدون استفاده از کپسول اکسیژن این کار را انجام داده‌اند. اگر بتوانم در این دو صعود موفق شوم، به عنوان پانزدهمین کوه‌نوردی شناخته می‌شوم که بدون اکسیژن تمام این صعودها را انجام داده‌ است.

وی در پاسخ به این سوال که چه توقعی از مسولان برای حمایت دارد،‌گفت: دوست ندارم شیرینی این صعودها را با تلخی گلایه‌ها از بین ببرم و ترجیح می دهم در این زمینه سکوت کنم.

«عظیم قیچی‌ساز» از سال 1381 صعود‌های برون مرزی خود را آغاز کرد. وی به عنوان پرافتخارترین کوه‌نورد ایران تا کنون 13 قله بالای 8 هزار متر جهان زیر را فتح کرده و امسال در صدد صعود به آخرین قله بالای 8 هزار متر است.

او تا کنون موفق به فتح قله‌های اورست (8848 متر) - هیمالیا نپال، برودپیک (8051 متر) - کاراکروم پاکستان، دائولاگیری (8167 متر) - هیمالیا نپال، نانگاپاربات (8126 متر) - کاراکروم پاکستان، کانچن جونگا (8586 متر) - هیمالیا نپال، گاشربروم 2 (8034 متر) - کاراکروم پاکستان، گاشربروم 1 (8080 متر) - کاراکروم پاکستان، آناپورنا 1 (8091 متر) - هیمالیا نپال، کی 2 (8611 متر) - کاراکروم پاکستان، 1391- ماناسلو (8163 متر)- هیمالیا نپال، ماکالو (8463 متر) - هیمالیا نپال، چوایو (8201 متر) - تبت چین، شیشاپانگما (8027 متر) - تبت چین شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.